-

Deze website maakt gebruik van cookies. Door Aviationinfo.nl te bezoeken, gaat u akkoord met het tijdelijk opslaan van deze gegevens.

I understand
Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Airline start-up JetEight komt met all-you-can-fly aanbod

JetEight is een airline start-up die in 2017 gaat komen met een all-you-can-fly aanbod en zegt de toekomst van short-haul businessclass te zijn. Vlieg zoveel als je wilt voor een vast bedrag per maand. Het zal gebruik maken van kleine private jets en kijkt momenteel naar de mogelijkheden in het verbinden van Europese zakencentra zoals Amsterdam, Brussel, Frankfurt en London. JetEight komt in een reactie op de steeds langere wachttijden in luchthavens. Door deze processen te omzeilen kunnen de leden een uur per short-haul vlucht besparen.

"Als je kijkt naar de traditionele Europese carriers zoals KLM, British Airways en dergelijke dan zie je een aantal dingen gebeuren" zegt oprichter Ruben Portz. "Ze zijn allemaal intens gefocust op het reduceren van de kosten; alles moet efficiënter. Daarnaast komen er steeds nauwere internationale samenwerkingen zoals de Oneworld en SkyTeam allianties, en zie je dat de concurrentie elkaar gaat opkopen om zodoende makkelijk in omzet te stijgen. Kijk bijvoorbeeld naar de vorming van International Airlines Group met Aer Lingus, British Airways, Iberia, en Vueling. Maar wat je niet ziet, helemaal niet op kortere routes, zijn duidelijke verschillen tussen het aanbod van de carriers."

Traditionele maatschappijen zijn simpelweg niet in staat om hun aanbod te differentiëren. Echter maakt dit voor de meerderheid van de mensen ook niet uit. Men wil goedkoper vliegen, en geeft op kortere afstanden minder om de “experience”. Het is dus logisch dat de carriers sturen op de kosten en minder op het unieke aanbod. Echter leidt dit wel tot hevige concurrentie en stagnatie van de markt. Dat is precies wat nu gaande is. Het gevolg is dat de high-class zakenreiziger niet meer goed wordt bediend. Waar hij snel van A naar B wilt reizen komt men echter terecht in trage security checks, langzame boarding procedures, en het wachten op transferpassagiers. Processen die voor maatschappijen niet de prioriteit hebben om op te lossen.

JetEight wil dit probleem daarom gaan aanpakken. Door een geregelde service te starten tussen Europese zakencentra en te vliegen met zakenjets kan JetEight gebruik maken van general aviation terminals zoals op Schiphol-Oost. Zodoende kunnen leden al het gedoe en drukte van grote terminals omzeilen en zonder wachttijden gelijk instappen. Dit is mede mogelijk door een uniek prijsmodel waarbij leden een vast bedrag per maand betalen en dan zoveel kunnen vliegen als zij willen. Het maandelijkse bedrag is nog niet bekend maar zal te vergelijken zijn met de som van enkele business class retourtickets. Een goede deal dus voor de frequente zakenreiziger. Op die manier gaat JetEight de private jet ervaring betaalbaar maken voor een groter publiek.

Momenteel wordt gekeken waar de vraag naar deze service het grootst is, alsmede welke operator de vluchten zal gaan uitvoeren. JetEight is gestart door studenten van de ESMT business school in Berlijn met ervaring bij KLM, Boeing en PricewaterhouseCoopers. Het team wordt geadviseerd door industrie experts en biedt veel potentie, maar alleen de toekomst kan uitwijzen of dit innovatieve concept successen zal kennen.

Meer informatie: www.flyjet8.com

Delen

©2017 Aviationinfo.nl | Disclaimer | privacy